Το άρθρο της Δυτικής Όχθης για τα λεωφορεία .
Χωρίς ουσιαστικές αλλαγές στα δρομολόγια, εφόσον οι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΟΑΣΑ δεν κόμιζαν κάτι διαφορετικό από τις ήδη εκφρασμένες προτάσεις του Οργανισμού στις βαλίτσες τους, πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο στα Άνω Λιόσια, η σύσκεψη με συλλόγους και φορείς του δήμου Φυλής, παρουσία αντιδημάρχων. Μοναδική υπόσχεση ήταν ότι ο Οργανισμός θα εξετάσει εκ νέου μικρές τροποποιήσεις σε δυο δρομολόγια καθώς και το θέμα της Ζωφριάς.
Η σύσκεψη στο δήμο Φυλής με τους υπηρεσιακούς παράγοντες του ΟΑΣΑ και τη συμμετοχή αιρετών και πολιτών, ορίστηκε ως συνέχεια της διαβούλευσης για τη συγκοινωνία, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Οργανισμού στους δήμους όλης της Αττικής.
Τα στελέχη του ΟΑΣΑ άκουσαν με προσοχή από τους αντιδημάρχους και τα μέλη συλλόγων, τα υπάρχοντα προβλήματα με τη συγκοινωνία και όπως τόνισε ο διευθυντής του κ. Αποστολίδης, πρόκειται για την τελευταία
διαβούλευση που πραγματοποιεί ο Οργανισμός, πριν την εκπόνηση της τελικής πρότασης.
Ο ίδιος σημείωσε ότι έχει γίνει μελέτη για όλο το λεκανοπέδιο, η οποία στηρίζεται σε ενιαία δομή και ενιαία φιλοσοφία. «Βασικό μέλημά μας είναι η αξιοπιστία, να λέμε ότι κάθε δρομολόγιο θα περνά, για παράδειγμα, κάθε 15 λεπτά και θα είναι έτσι» υπογράμμισε και χαρακτήρισε λανθασμένη την εντύπωση ότι ισχύουν δυο μέτρα και δυο σταθμά με βάση την περιοχή διαμονής των πολιτών.
Επιπλέον, ξεκαθάρισε ότι ο σχεδιασμός της συγκοινωνίας γίνεται με βάση τις δυνατότητες σε οδηγούς, μέσα και οικονομικούς πόρους, δεδομένης της κρίσης. «Έχουμε τη διάθεση να δούμε τις απαιτήσεις σας αλλά να τις δούμε με βάση τις δυνατότητές μας» επεσήμανε.
Με βάση τα όσα είπαν τα στελέχη του ΟΑΣΑ:
- Βασική συγκοινωνιακή ραχοκοκκαλιά της περιοχής θα παραμείνει η λεωφορειακή γραμμή Β12, η οποία θα παρέχει μεγαλύτερη αξιοπιστία. Οι υπόλοιπες τοπικές γραμμές θα συνδέονται με τον κορμό.
- Στη Φυλή παραμένει το 723 με συγκεκριμένη ώρα.
- Η γραμμή 749 επεκτείνεται μέχρι τον Προαστιακό.
- Η γραμμή 735 έχει «κλειδώσει» στη διαδρομή που καθορίστηκε με το δήμο
- Η γραμμή 733 που διατρέχει τη Λίμνη καταργείται, διότι παρουσιάζει χαμηλή επιβατική κίνηση και επιπλέον συνδυάζεται με τη γραμμή 712. Θα εξεταστεί το ενδεχόμενο μικρής τροποποίησης της διαδρομής, προκειμένου να εξυπηρετούνται καλύτερα οι κάτοικοι της περιοχής.
- Θα εξεταστεί το ενδεχόμενο τροποποίησης της γραμμής Β12, να ανεβαίνει πιο ψηλά από το αμαξοστάσιο ή η γραμμή 723 που κατεβαίνει από τη Φυλή να φτάνει μέχρι την οδό Καραισκάκη, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι του Πανοράματος.
- Σε εκκρεμότητα παραμένει η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της Ζωφριάς, για την οποία ο διευθυντής του ΟΑΣΑ τόνισε ότι «απολαμβάνει» μιας ιδιαίτερης μεταχείρισης, δεδομένου ότι είναι η μόνη γραμμή που φτάνει μέχρι την πλατεία Αττικής. Θα εξεταστεί το ενδεχόμενο να υπάρχουν συχνότερα δρομολόγια (ανά 15 λεπτά) από και προς τη Ζωφριά αλλά να σταματά στους Αγίους Αναργύρους.
- Οι αλλαγές στις γραμμές 723, 735 και 749 θα ξεκινήσουν μέσα στο επόμενο διάστημα.
Επίσης, υπεβλήθη η πρόταση του δήμου Φυλής για τη μεταφορά του κορμού στον Προαστιακό, το κόστος της οποίας θα αναλάβει ο δήμος. Θετικός στην πρόταση εμφανίστηκε ο διευθυντής του Οργανισμού, τόνισε ωστόσο ότι θα εξεταστεί στο πλαίσιο γενικού σχεδίου.
Γιάννης Μαυροειδάκος, αντιδήμαρχος Ζεφυρίου
«Έχουν γίνει πολλές συσκέψεις με τον ΟΑΣΑ. Ελπίζω αυτή να είναι η τελευταία και να περάσουμε από τα λόγια στην πράξη. Στο Ζεφύρι δεν υπάρχει ουσιαστικά συγκοινωνία. Να γίνει το συγκοινωνιακό κέντρο στον Προαστιακό. Χρειάζεται να υπάρχει άμεση ανταπόκριση, γιατί δεν πάει άλλο. Οι πολίτες δυσανασχετούν και πιέζουν και εμάς. Αν δεν γίνει κάτι, σας λέμε ότι θα υπάρξει πρόβλημα».
Θανάσης Σχίζας, αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων
«Πρέπει να δοθεί μεγάλη βάση στη γραμμή 735 και στη σύνδεσή της με το Καματερό. Χωρίς τη γραμμή αυτή δε θα μπορέσει να λειτουργήσει το κέντρο στον Προαστιακό. Χρειάζεται επίσης να αναπτυχθεί η Τοπική Συγκοινωνία. Σας ζητάμε να κάνετε κάτι, για να μπορεί ο κόσμος να εξυπηρετείται καλύτερα και να μην υπάρχουν προβλήματα και δυσαρέσκεια»
Παναγιώτης Καμαρινόπουλος, πρόεδρος παιδικών σταθμών Άνω Λιοσίων
«Διαφωνώ ακόμα και με το να σταματά η γραμμή της Ζωφριάς στην πλατεία Αττικής, πόσο μάλλον να σταματά στους Αγίους Αναργύρους. Να φτάνει μέχρι το κέντρο της Αθήνας, όπως έφτανε στο παρελθόν»
Δημήτρης Τσιουμπρής, επικεφαλής Λαϊκής Συσπείρωσης
«Η συγκοινωνία είναι αγαθό για τους πολίτες και ιδιαίτερα σε ένα δήμο, όπως ο δήμος Φυλής. Παρόλα αυτά υπάρχει πρόβλημα. Στο Ζεφύρι έχουμε συγκοινωνία ημέρας. Οι κάτοικοι που εργάζονται το βράδυ και δεν έχουν μέσο, δεν ξέρουν πως να επιστρέψουν στα σπίτια τους.
Κώστας Λουμιώτης, επικεφαλής Ριζοσπαστικής Κίνησης Φυλής
«Η περιοχή μας έχει το χειρότερο δίκτυο, τη στιγμή που ο ΟΑΣΑ μας χρωστά πολλά λεφτά. Τα δρομολόγια είναι αραιά και υπάρχουν καθυστερήσεις, Υπάρχει θέμα ασφάλειας σε πολλά δρομολόγια. Σε μια περιοχή όπου υπάρχει η χωματερή, πρέπει να γίνονται κάποια πράγματα».
Βασίλης Γκόλτσιος, εκπρόσωπος Φυλής
«Να υπάρχει συγκοινωνία μέχρι αργά το βράδυ και τα Σαββατοκύριακα γιατί η Φυλή έχει πολλούς επισκέπτες που έρχονται αλλά δεν έχουν τρόπο να επιστρέψουν. Να είναι συχνότερα τα δρομολόγια στη γραμμή 723 γιατί υπάρχουν καθυστερήσεις. Να καθιερωθεί Τοπική Συγκοινωνία»
Τι ζήτησαν οι σύλλογοι
Σύλλογος Ζωφριάς
Να παραμείνει το 711 μέχρι την πλατεία Αττικής.
Να μπει ένα ακόμα λεωφορείο στη γραμμή.
Το τελευταίο να φεύγει από την Αθήνα στις 11.30 το βράδυ
Σύλλογος Πανοράματος
Η γραμμή Β12 να περνά από το Μόρνο και να κατεβαίνει στο αμαξοστάσιο.
Αν σταματήσει η γραμμή 723, το Β12 να κάνει τον κύκλο του Πανοράματος.
Σύλλογος Λίμνης
Να μην καταργηθεί η γραμμή 733 γιατί εξυπηρετεί τους κατοίκους μιας δύσκολης περιοχής.
Να δημιουργηθεί Τοπική Συγκοινωνία.